تخت دو طبقه، خوب یا بد؟

سرویس خواب دو طبقه

اکثر مردم تخت دو طبقه را لابه‌لای خاطرات خوش کودکی خود به یاد می آورند. تقسیم فضای اتاق با  عضو دیگر خانواده قطعاً با داشتن یک تخت دو طبقه چوبی زیبا شیرین تر خواهد شد. حتماً می دانید که تختخواب های دو طبقه فقط برای کودکان ساخته نشده اند و در بسیاری از موارد بزرگ سالان نیز می توانند با انتخاب مدل مناسب از آن ها استفاده کنند. چه برای کودکان و چه برای بزرگ سالان، تختخواب های دو طبقه مزایا و معایبی دارند که می‌خواهیم به صورت تخصصی آن ها را بررسی کنیم.

سرویس خواب دو طبقه

تخت دو طبقه چوبی

وسیله ای کاربردی که معایب جزئی دارد

دانستن مزایا و معایب داشتن تخت دو طبقه قبل از تصمیم گیری برای خرید بسیار مهم است. باید بتوانید از زاویه های مختلف به این موضوع نگاه کنید و از خود بپرسید آیا این مدل تخت خواب واقعاً برای شما مناسب است یا خیر؟ ما اینجا هستیم تا راحت تر بتوانید به این سؤال پاسخ دهید.

مزایای تخت دو طبقه

  1. گاهی اوقات، اشتراک اتاق به دلیل محدودیت فضا اجتناب ناپذیر است. با این حال این بدان معنی نیست که شما نمی توانید یک فضای شخصی برای خود داشته باشید. تختخواب های دو طبقه فضای خصوصی را در یک اتاق مشترک فراهم می کنند.
  2. اکثر خانواده ها با چالش کمبود فضا مواجه اند. درصد زیادی از اتاق توسط وسایلی مانند کمد لباس ها و جعبه اسباب بازی ها اشغال می شود. هر چه فضای اتاق بیش تر باشد فرصت بازی و جستجو برای کودکان بیش تر خواهد بود. با استفاده از تخت دو طبقه و استفاده حداکثری از فضای عمودی اتاق، می توانید سطح بیش تری از زمین را آزاد کرده و فضای بهتری برای بازی، رشد و تکامل فرزندانتان ایجاد کنید.
  3. می توانیم ادعا کنیم که اشتراک‌گذاری یک اتاق به کودکان درس‌های زندگی می‌آموزد و باعث می شود بتوانند یک هم زیستی مسالمت آمیز را با یکدیگر تجربه کنند. این کار می تواند به خواهر و برادرها کمک کند تا زمانی را با هم بگذرانند که در غیر این صورت ممکن است اتفاق نیفتد.
  4. بعضی از تختخواب های دو طبقه به گونه ای طراحی شده اند که بتوان آن ها را از هم جدا کرد. این بدان معنی است که شما می توانید هر زمان که فضای بیش تری در اختیارتان قرار گرفت یا هر زمان که خواستید تخت کودکانتان را از یکدیگر جدا کنید. حتی زمانی که فرزندان شما در نهایت از خانه خارج می شوند، شما دو تخت دارید که می تواند به تخت مهمان تبدیل شود!
  5. تخت دو طبقه تنها مخصوص کودکان نیست. اگر چه بیش تر برای اتاق خواب کودکان مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما این بدان معنی نیست که بزرگ سالان نمی توانند از آن استفاده کنند. با داشتن تخت دو طبقه و فضای بیش تر، می توانید به مهمانان خود پیشنهاد کنید که موقع خواب هم در منزل شما بمانند. اهمیت این مسئله زمانی برای شما روشن تر خواهد شد که مهمانتان از شهر دیگری به دیدن شما آمده باشد.

دقت کنید که در هنگام انتخاب و خرید مناسب بودن آن برای بزرگ سالان را بسنجید.

  1. خوابیدن در تخت دو طبقه چوبی بسیار لذت بخش خواهد بود. یک تجربه هیجان انگیز که احتمالاً شما هم آن را تأیید می کنید. شما می توانید اطمینان حاصل کنید که مهمانانتان با تخت های دوطبقه خیلی راحت به خواب می روند.
  2. در صورتی که بودجه کافی در دسترس ندارید، می توانید به جای خرید دو تخت معمولی اقدام به خرید یک تخت دو طبقه کنید. خرید تخت دو طبقه قطعا برایتان مقرون به صرفه خواهد بود.

بیشتر بخوانید : ویژگی های انواع سرویس خواب دو نفره

معایب تخت دو طبقه

  1. خوابیدن کودکان در ارتفاع می تواند تبدیل به یک نگرانی عمیق برای والدین شود. تصور افتادن بچه ها آن هم موقع خواب و از ارتفاع حدود دو متری واقعاً آزاردهنده است. برای رفع این نگرانی حتماً موقع انتخاب تخت دو طبقه به حفاظ داشتن آن دقت کنید. تختخواب های دو طبقه ای که در فروشگاه ما خواهید دید دارای ساختارهای محکم و نرده‌های محافظ ثابت هستند.
  2. دسترسی به طبقه بالا می تواند سخت باشد. برای بالارفتن باید از نردبان استفاده کنید. به همین دلیل است که توصیه می کنیم هر کودکی که روی تخت بالا می خوابد 6 سال یا بیش تر داشته باشد.
  3. برخی از افراد اولین بار که در تخت دو طبقه می‌خوابند احساس عجیبی می‌کنند، زیرا عادت ندارند تختخواب یا سقف آنقدر به آن ها نزدیک باشد. فراهم کردن تخت‌های دو طبقه ایمن و مطمئن در اتاق های بزرگ می‌تواند به مبارزه با این کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی کمک کند.

سرویس خواب دو طبقه

 

سرویس خواب دو طبقه، انتخابی جذاب برای کودکان

نکات مهم قبل از خرید تخت دو طبقه

خرید تخت دو طبقه و طراحی فضای جدید برای بچه ها بسیار سرگرم کننده است! اما اگر ندانید از کجا شروع کنید، ممکن است کمی سخت باشد. نکات زیر می توانند، برای راهنمایی کردن شما بسیار مفید باشند.

فضای اتاق مورد نظرتان را اندازه گیری کنید. به پنجره ها، درها، کمدها و غیره نگاه کنید و بفهمید بهترین مکان برای تخت دوطبقه کجاست. هنگام انتخاب اندازه تخت خود، سن کودک خود را در نظر داشته باشید. اگر  استفاده بزرگ سال مدنظر شماست از مدل های بزرگ تر دیدن کنید.

تخت خواب دوطبقه را متناسب با سبک، شخصیت و نیازهای خود انتخاب کنید. قبل از خرید از استحکام تختخواب و نردبان و داشتن محافظ در هر دو طبقه اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید : مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت سرویس خواب دو نفره

مقیاس های استاندارد تخت دو طبقه

اندازه های از پیش تعیین شده ای وجود دارد که کمک می کند تختخواب خواب دو طبقه شما از لحاظ ایمنی درجه بندی بهتری داشته باشد. ارتفاع در این تخت ها از پایین ترین نقطه تا بلندترین نقطه باید 165 سانتی متر باشد. طول یک تخت دو طبقه در حالت استاندارد 190 سانتی متر و عرض آن می تواند  متغیر باشد .  اما حالت استاندارد آن ۱۰۰ سانتی متر است.

سرویس خواب دو طبقه

تختخواب دو طبقه وود دی

 

کلام پایانی

بعد از خواندن این مقاله ممکن است این سؤال در ذهن شما باشد که آیا تخت دوطبقه ایده خوبی است؟ این به شما و خانه شما بستگی دارد! مزایا، معایب و نکات مهم قبل از خرید سرویس خواب دو طبقه همگی در این مقاله بررسی گردید. اگر به این نتیجه رسیدید که تختخواب های دو طبقه برای خانه شما ایده آل هستند.  مجموعه سرویس خواب دو طبقه شیک و مستحکم وود دی  را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

تماس با وود دی