نقش چیدمان میز و مبلمان در دکوراسیون

چیدمان میز و مبلمان

آیا تا به حال به دکوراسیون داخلی فضای پذیرایی دقت کرده اید؟ شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد، اما مبل ها  و چیدمان آن ها تاثیر زیادی روی دکوراسیون داخلی دارند. اکثر خانه ها از اصول اولیه دکوراسیون داخلی پیروی نمی کنند و فضای پذیرایی آن ها بسیار نامنظم است؛ اما اصول چیدمان میز و مبلمان چگونه است؟ در ادامه با وود دی به معرفی این اصول خواهیم پرداخت.

چیدمان میز ناهارخوری

چیدن فضای پذیرایی خانه

نحوه چیدمان میز و مبلمان در انواع پذیرایی ها

اکثر افراد تصور می کنند که چیدمان مبل ها ربطی به نوع پذیرایی ندارد و هر گونه که مایل باشند، می توانند آن ها را بچینند. این تصور کاملا اشتباه است و باید بدانید که هر پذیرایی قانون مخصوص به خود برای چیدمان میز و مبلمان را دارد.

چیدمان در پذیرایی U شکل

پیشنهاد می شود که مبلمان و میزها در این اتاق را به صورت L مانند بچینید.  در واقع دو مبل موازی با صندلی راحتی و یک مبل با دو صندلی در طرفین قرار بگیرد. این نوع چیدمان در پذیرایی های بزرگ بهتر خودشان را نشان می دهند و مرکز توجه افراد خواهند بود.

چیدمان پذیرایی L شکل

چیدمان در این اتاق ها معمولا با قرار دادن مبل در زوایای قائم شکل می گیرد که معمولا توسط یک عسلی بسته می شوند. از مبل های L مانند هم می توان در دکوراسیون این اتاق ها استفاده کرد. این مبل ها فضای غیررسمی ایجاد خواهند کرد  و افراد مسن می توانند با نشستن روی آن بسیار راحت باشند.

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

در این نوع پذیرایی ها بهتر است که مبل ها را نزدیک آشپزخانه قرار دهید تا بتوانید در فضای باقی مانده صرفه جویی کنید. فضاهای مستطیلی شکل کمی برای چیدن المان های دکوراسیون داخلی دشوار هستند، زیرا هیچ گوشه ای در پذیرایی وجود ندارد و همه وسایل در کنار هم قرار می گیرند.

برای جلوگیری از این امر، می توانید مبلمان و میزناهارخوری را در سمت مخالف یکدیگر قرار دهید. انداختن یک فرش در فضای بین مبل ها می تواند جلوه زیبایی را ایجاد کند.

دکوراسیون پذیرایی مربع شکل

شما با استفاده از یک فرش کوچک می توانید، فضا را بزرگ کنید . تا برای قرار دادن وسایل، آزادی عمل بیشتری داشته باشید. پذیرایی های مربع شکل معمولا فضای کوچکتری دارند، به همین دلیل، برای چیدن وسایل باید دقت بیشتری را به کار بگیرید. پیشنهاد می شود تا جایی که می توانید از طرح های ساده استفاده کنید و جزییات کمتری را به کار بگیرید.

چیدمان میز و مبلمان

تلویزیون به عنوان مرکز چیدمان

بیشتر بخوانید : هنگام چیدمان میز ناهار خوری چه اصولی باید رعایت شود؟

اشتباهاتی که می توانید در چیدن مبلمان مرتکب شوید

علاوه بر این که باید نکات اصلی چیدمان میز و مبلمان را رعایت کنید، ممکن است برخی اشتباهات را در چیدن دکوراسیون داشته باشید که عبارتند از:

  • شما به هیچ عنوان نباید میزها و مبلمان را به دیوار متصل کنید. این کار باعث می شود که فاصله بین المان ها زیاد شود و فضای زیادی را اشغال کنند. در عوض بهتر است که کمی فاصله به دیوار بدهید تا مبل ها نزدیک یکدیگر باشند.
  • قبل از خرید مبلمان باید به سبک و متراژ پذیرایی خود دقت کنید  .تا بتوانید سایز متناسب با محیط پذیرایی خود را خریداری کنید. بهتر است که در پذیرایی کوچکتر از مبلمان راحتی و در پذیرایی های بزرگ از مبلمان استیل استفاده کنید.
  • برخی از افراد، مبل ها را کنار یکدیگر می چینند که باعث می شود ظاهر ناخوشایندی در پذیرایی به وجود بیاید. همیشه یک استایل برای چیدن مبلمان خود انتخاب کنید و از عسلی ها برای ایجاد تنوع بین آن ها استفاده کنید.

آیا میز ناهارخوری را باید از مبلمان جدا کرد؟

بسته به نوع دکوراسیون داخلی شما این موضوع می تواند، متفاوت باشد. اگر میز ناهارخوری در پذیرایی نیست، برای این موضوع مشکلی نخواهید داشت.

اگر میز ناهارخوری را در پذیرایی قرار می دهید، باید آن را با استفاده از جداگرها، فرش یا کتابخانه از چیدمان میز و مبلمان جدا کنید. این کار نظم بیشتری به پذیرایی می دهد و از شلوغ شدن آن جلوگیری می کند.

چیدمان میز و مبلمان

کلام آخر

طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد و باید دقت کنید تا چیدمان میز و مبلمان هماهنگی زیادی با سایر المان ها مانند شلف در فضا داشته باشند. می توانید از یک متخصص دکوراسیون داخلی برای این کار کمک بگیرید . یا صفر تا صد چیدمان آن ها را خودتان بر عهده بگیرید.  بنابراین، نکات لازم را رعایت کنید و مبلمان متناسب با فضا را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با انواع میز و صندلی ناهارخوری + خرید

2 دیدگاه برای “نقش چیدمان میز و مبلمان در دکوراسیون

  1. اشتراک‌ها: همه چیز درباره چیدمان میز ناهارخوری سلف سرویس | تولید انواع محصولات چوبی با چوب طبیعی

  2. اشتراک‌ها: بهترین شکل چیدمان میز ناهارخوری 8 نفره در فضاهای کوچک | فروشگاه وود دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

تماس با وود دی