هنگام چیدمان میز ناهار خوری چه اصولی باید رعایت شود؟

چیدمان میز ناهار خوری

حتی اگر خانه ای بسیار ساده و بدون دکور خاص داشته باشید اما چیدمان میز ناهار خوری تان خوب باشد می تواند تمام حواس و توجه افراد را به سمت خود جلب نماید. با یک چیدمان شیک و زیبا میز در منزل خودتان مهمانانتان را غافلگیر کنید، هر چند چیدمان میز همیشه برای مهمان ها نیست و شما می توانید شریک زندگی خود را با چیدمان خاص میز ناهار خوری تان غافل گیر کنید و جذابیت دورهمی تان را چند برابر کنید. بهتر است برای چیدمان میز ناهار خوری با چند اصل آشنا شوید:

اصل اول، رعایت نظم و خودداری از شلوغ کردن میز:همانطور که می دانید میز ناهار خوری بیشتر برای صرف غذا مورد استفاده قرار می گیرد، پس بهتر است از قرار دادن وسایل و عناصر تزئینی زیاد بر روی میز جلوگیری کنید.

اصل دوم، انتخاب لوازم و عناصر دکوری متناسب با نوع میز: اگر میز حالت رسمی دارد نمی توان بر روی آن از لوازمی مانند چیدمان میز عروس استفاده کرد، بهتر است از وسایل هایی که زیاد با میز متناسب نیستند استفاده نکنید. انتخاب لوازم متناسب با میز بر زیبایی منزل و میز شما می افزاید.

اصل سوم، توجه به دکوراسیون منزل: دکوراسیون منزل بسیار مهم است .  برای چیدمان میز ناهار خوری باید به آن توجه شود.  برای مثال اگر سبک خانه شما کلاسیک است نمی توانید چیدمان میز را به سبک مدرن انجام دهید . زیرا تناقض به وجود خواهد آمد و سبب عوض شدن فضای خانه می شود.

چیدمان میز ناهار خوری بروز

  چیدمان میز ناهار خوری

بیشتر بخوانید : 5 نکته کاربردی برای خرید میز ناهارخوری سبک روستیک

شکل چیدمان میز ناهار خوری 8 نفره

خانه های بزرگ نیاز به میز بزرگ برای صرف ناهار دارند.  همچنین برای زمانی که تعداد مهمانان تان زیاد است وجود میز بزرگ بسیار ضروری است. اگر خانه بزرگی دارید بهتر است متناسب با فضای خانه به سراغ میز های بزرگ بروید.  پیشنهاد ما به شما خرید میز 8 نفر است، این میزها در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند . افرادی که به رنگ گرم چوب علاقه دارند می توانند آن رنگ را برای منزل خود تهیه کنند.

چیدمان میز های 8 نفره بستگی به فضای خانه دارد. برای فضا های مدرن بهتر است از ظرف و ظروف طلایی استفاده شود تا کمی زرق و برق به فضای خانه بخشیده شود و آن را زیباتر جلوه دهد.

چیدمان میز ناهار خوری 1402

 چیدمان زیبای میز ناهار خوری

خرید محصول : میز ناهارخوری

طراحی چیدمان میز ناهار خوری 2 نفره

اگه خانواده کوچکی هستید و قصد دارید میز ناهار خوری تان را به بهترین شکل ممکن تزئین کنید باید بدانید که نمی توانید از وسایل ها و لوازم پر زرق و برق استفاده کنید. اما نباید ناراحت شوید زیرا با توجه به دکوراسیون خانه می توانید چیدمان میز زیبایی داشته باشید. اگر میز ناهار خوری کوچک است می توانید با قرار دادن یک گلدان کوچک بر روی آن زیبایی میز را دو چندان کنید.در اطراف آن می توانید از شلف  نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : طراحی چیدمان میز ناهارخوری ۲نفره

چیدمان میز  و مبلمان

اگر خانه جمع جوری دارید حتما ست کردن مبلمان و صندلی ها برایتان به یکی از دغدغه های مهم تبدیل شده است. بهتر است برای اینکه دکوراسیون منزل تان زیباتر جلوه کند جنس و رنگ پارچه های مبل و صندلی ها یکی باشد.  چرا که میز و صندلی چوبی در کنار مبل های فلزی هیچ جذابیتی ندارد.

در این میان نباید میز ناهار خوری را وسط مسیر اصلی قرار دارد . از طرفی هم نباید کاملا به دیوار بچسبد.  بهتر است میز در فاصله استاندارد به مبلمان قرار بگیرد. فاصله استاندارد یعنی رفت و آمد میان مبل ها و میز ناهار خوری راحت باشد و مشکلی برای اعضای خانواده پیش نیاید.

چیدمان میز ناهار خوری جدید

 چیدمان ساده میز ناهار خوری

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره چیدمان میز ناهارخوری سلف سرویس

چیدمان میز ناهار خوری سلف سرویس

افرادی که بفکر ترتیب دادن یک مهمانی بزرگ هستند و می خواهند از سلف سرویس استفاده کنند، باید اصول چیدمان آن را نیز بدانند. قبل از هر چیزی باید بدانید که چیدمان میز سلف سرویس به دو صورت ساده و طبقاتی انجام می شود. زمانی که تعداد مهمانان زیاد است باید چیدمان میز به صورت طبقاتی باشد.  اما در صورتی که تعداد مهمانان کم باشد چیدمان میز باید ساده باشد. برای چیدمان میز سلف سرویس باید اصولی رعایت شود که در ادامه ذکر می شود.

قاشق و چنگال ها به همراه بشقاب ها باید در ابتدای میز قرار گیرند. پس از بشقاب ها باید پیش غذا روی میز قرار گیرد.  بعد از آن نوبت غذای اصلی است. البته فراموش نکنید که خورش و برنج باید کنار یکدیگر قرار بگیرند. غذا های اصلی بسیار متنوع هستند و افراد می توانند تعداد زیادی غذا بر روی میز بچینند، در آخر میز سلف سرویس را باید با  انواع دسر ها، میوه ها و شیرینی های مورد نظر چید.

بیشتر بخوانید : ویژگی ها و قیمت میز ناهارخوری روستیک

 

1 دیدگاه برای “هنگام چیدمان میز ناهار خوری چه اصولی باید رعایت شود؟

  1. اشتراک‌ها: نکات طلایی درباره جدید ترین میز ناهارخوری | تولید انواع محصولات چوبی با چوب طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 8 =

تماس با وود دی